Het nieuwe brein van de dokter


Communicatieadvies, Event, Online, PR

Het nieuwe brein van de dokterVoor arts en ondernemer Erik-Jan Vlieger (Amsterdam, 1971) hielp Breeduit! met de publiciteit voor zijn boek en communicatieplatform ‘Het nieuwe brein van de dokter’. Vlieger stelt belangrijke vragen over kennisdeling in de medische wereld. Waarom beschikken niet alle ziekenhuizen over dezelfde, goede protocollen? Hoe kunnen we ervoor zorgen dat alle artsen beschikken over de laatste kennis? Hoe krijgen we nieuwe kennis uit de wetenschap zo snel en zo goed mogelijk bij artsen? Hoe helpen we artsen om goede kennis ook toe te passen zonder dat het saai wordt voor hen? Hoe moeten we omgaan met de veroudering van kennis? Wat betekent dit voor opleiden en specialiseren? Hoe kan de zorg van morgen eruit zien?

Breeduit! verzorgde de (pers)introductie met o.a. een persbericht, diverse interviews en een minisymposium. Wouter Bos, toenmalig bestuursvoorzitter van het VUmc, nam het eerst exemplaar van het boek in ontvangst. Ook ondersteunde we bij het ontwikkelen van een marketingplan om de verkoop van spreekbeurten, boeken en masterclasses te stimuleren.